3 Haziran 2014 Salı

Chocolate chip cookies - Nestle orijinal

Arca cücesinin babaannesi sağlıklı beslenme gurusu gibi bi' şeydir.
Envai çeşit ot yer, o otlardan acayip yemekler kavurmalar filan yapar.
Tek düsturu vardır, sağlıklı olacak!
Mutfakta sağlıkla ilgili okur, uygular, aktarır. Hatta İlker'e sorsan sağlık uğruna lezzetten ödün bile verir. 
Ama biz bu hafta, ailecek korkunç sağlıksız bir kurabiye ile onu yoldan çıkardık.
Buna kısaca "babaanneyi yoldan çıkaran kurabiye" diyebiliriz, pek kısa olmadı ama doğru!
Şöyle anlatayım, üç tepsinin bir tepsisini yazlığa götürdük, yemediklerimizi eve geri götürecektik, akşam çayının yanına ister mi diye sordum, "sizin evde daha varsa, sen onların hepsini koy bana, kırıntılarını bile koyabilirsin, yerim" dedi. 
Lezzet anlamında daha da söyleyecek laf kalmamıştır. 


Sorun şu ki kafam kadar oldular. Hatta ölçek kafanızda canlansın diye aha aşağıdaki gibi bir görsel ile anlatayım meramımı. Ulen biz mi ingilizce anlamıyoruz "table spoon" diyor, "table spoon" kadar koyunca da bir tanesiyle bir aile doyacak boyuta geliyorlar. Ay aman neyse siz küçültüverin. Gerçi üç tepsiden en kıvamlı en lezzetlisi de bu hayvani boyutlu olanlarıydı. Tavsiyem 10 dakika pişirme süresini geçirmeyin, iyice bisküvimsi oluyor. Hafif yumuşak kıvamlısı en güzeli.


Bir de unutmadan, harbiden içindeki un, şeker vs... bakarsan katiyen tüketilmemesi gereken bir kurabiye. Yani tarifi veriyorum ama malzemeleri görünce caymak serbest. Bundan yıllar evvel, mutfaktan zevk alır, pişirdiklerime yorumumu katardım. Çoğu zaman da ukelalığımı. Bir gün bir kurabiye pişireceğim, özenmişim demek ki... Neyse tarifteki malzemeleri temin ederken, oha lan ne bu, bu kadar tereyağını biz bir ayda tüketmiyoruz, demiş, tarfitekinin yarısını kullanmıştım. Sonra biz o kurabiyenin adını "at kafanı delsin" kurabiyesi koymuştuk. O günden beri çok kurabiye pişirdiğimi söyleyemem. İşte Arca arızaya bağlayacak da pişireceğiz. Yalnız artık fazla yorum katmıyorum, en azından bu kurabiye denen meretin ciddi yağlı bir gıda olduğunu kabullendim, gözümü kapatıp atıyorum içine.

Ay tamam lan tarifi veriyorum. İşte ben bu yüzden yemek programı filan yapamam, konuşmaktan tarife sıra gelmedi. 

Tarif aslında buradan, yani biz sevgimizi ve aile birliğini katmaktan başka bir şey yapmadık.

Evet ben o gün boynubükükler gösteriminde başrolü oynadığım için karıştırmak işi İlker'e kaldı. Arca fazla dahil olamadığı için biraz arıza çıkardı ama ona da tepsiye hamurları koyma işini verdik, fazla uzatmadı.
Sonuç muhteşem!

Ölçü dönüşümlerini cafe fernando'dan aldım. Bu arada kitap çıkarmış. Çok sevindim, ne zamandır bloguna vakit ayıramamasının sebebi buymuş. Hayatımda gördüğüm en sabırlı, titiz, zevkli tarifler. Hani yapmaya uğraşamam ama okumak bile zevk veriyor. Ay tamam sustum, susturun lan beni!


İçindekiler

  • 2 1/4 cups (su bardağı) un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 cup (2 sticks) - yani 225 gram tereyağı oda sıcaklığında
  • 3/4 cup (su bardağı) yani 150 gr şeker
  • 3/4 cup (su bardağı) yani 150 gr esmer şeker
  • 1 çay kaşığı vanilla özü ama ben toz vanilya kullanıverdim.
  • 2 büyük yumurta 
  • 2 cups (12-oz. pkg.) yani 340 gr damla çikolata ama bizim paket 250 gr'lıkmış gidip daha fazla almadım, gayet de oldu.
  • 1 cup (su bardağı) kıyılmış fındık - Arca istemediği için biz kullanmadık.
  • Hazırlanışı
  • Fırın önceden 190 C'ye ayarlanır.
  • Un, kabartma tozu ve tuz bir küçük kapta karıştırılır. Büyük bir kapta ise şekerlerin tamamı, tereyağı ve vanilya krema görünümüne dönüşünceye kadar karıştırılır. Ha bu arada biz esmer şekeri küp bulduk, blender'da bızlatmak suretiyle toz haline getirdik. O yağmurda anca mahalle marketine gidebildik yani aaaa... Sonra yumurtalar birer birer kırılıp karıştırılır. Sonra da o küçük kaptaki un karışımı ilave edilir. En son içine çikolatalar da ilave edilip çorba kaşığı ile fırın kağıdı serilmiş fırın tepsisi üzerine dizilir. 9-11 dakika arası pişmesi yeterlidir. 
Orijinal tarif içinde farklı pişirme önerileri de var ama biz bunu tuttuk, bundan sonra içindeki malzemeyi göz önüne alıp tekrar yapar mıyız bilmem ama yapacak olursak farklı bir yöntem kullanmayız kanımca.

Afiyet bal şeker olsun, löp löp et olsun:P

4 yorum:

Ayla dedi ki...

Ben bu tarifi sıklıkla yaparım tadını kim yediyse beğendi. Damla çikolatayı yakıştıramadığım için çikolata parçacıkları atarım bence daha da yakışır. Ellerinize sağlık. Bir de cevizli deneyin derim.

erfe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ruhdagı dedi ki...

OMG!!!
Ege tepsiye yumulur vallahi :D

açelys dedi ki...

nefis bir kurabiye oluyor :)
valla ellerine sağlık. Bunu yazan blogun dert görmesin.
Yapıp yapıp hava atıyorum millete :)

Teşekkürler :)